Online Psikoterapi

Online Psikoterapi Nedir?

Online Psikoterapi; Online Psikoterapi; herhangi bir nedene bağlı olarak yüz yüze terapi uygulaması alamayan kişiler için geliştirilmiş bir terapi yöntemidir. Yoğun yaşam temposundan kaynaklı psikiyatrik yardım almak için zaman bulamayanlar, yaşanan ani değişimler karşısında çaresiz kalıp bir uzmanla görüşmek isteyenler, yaşadığı yerde psikiyatrist-psikoterapist bulamayanlar, yüz yüze terapiyi tercih etmeyenler, yurt dışında yaşayıp dil sorunu nedeniyle terapiye katılamayanlar, son dönem yaşanan salgın ve buna bağlı tecrit uygulaması nedeniyle ev ortamında kapalı kalan kişiler için geliştirilmiş bir terapi yöntemidir.

Hangi terapiler online olarak uygulanabilir?

Ülkemizdeki uygulamalarda ise online terapi kavramının ön plana çıktığı ve bu uygulamayı yapanların genellikle psikologlar ve az sayıda psikiyatristler olduğu görülmektedir. Online terapi, mekansal farklılık dışında yüz yüze terapi ile yöntemsel açıdan bir farklılık göstermez. Yüz yüze terapilerde uygulanan

• Bilişsel davranışçı terapi,
  • Varoluşçu terapi,
  • Destekleyici psikoterapi gibi ekoller, online terapi ile de rahatlıkla uygulanabilmektedir.

Online Terapinin Avantajları

Şehir dışında ya da yurt dışında yaşayan kişiler, yaşadıkları bölgede çalışmak istedikleri alanda uzmanlaşmış olan ya da anadilde terapi hizmeti veren psikoterapist ya da psikiyatrist bulmakta zorlanabilirler. Psikoterapi desteği alınmak istenen terapist bazen kişinin yaşadığı bölgede olmayabilir. Destek alınmak istenen uzmanın fiziksel olarak ulaşılamayacak durumda olması sebebiyle destek almamak ya da tercih edilmeyen bir uzmandan destek almak yerine kişinin online destekveren bir uzmandan yardım alabilmesi online psikoterapi yoluyla mümkün olabilmektedir.

Kronik hastalık ya da fiziksel engellilik gibi durumlarda da online psikoterapistler başvurulacak tek seçenek olabilmektedir. Kişi; evden çıkamayacak durumda ya da çıkmayı tercih etmediği bir durumda olabilir. Fiziksel ulaşım kısıtlılıklarından dolayı evden psikolojik destek alınması terapi sürecini mümkün kılmaktadır.

Korona (Corona) Karantinası süresince Online Terapi

Dünyayı etkileyen Covid-19 virüs salgını ve buna bağlı hastalık durumunun izole edilmesi amacıyla bölgesel olarak uygulanan tecrit çalışmaları geçmişinde psikolojik hastalık bulunan kişileri olduğu kadar, sağlıklı kişileri de etkilemiştir. Evden çıkamama hali başlı başına bir sorun teşkil ederken bu süre zarfında maruz kalınan; korku, endişe hali gibi durumlar da psikiyatrik destek almayı gerektirecek ciddi boyutlara ulaşabilmektedir.

Evden zorunlu ya da kendi isteğiyle çıkamayan bireyler için online terapi son derece etkili sonuçlar vermektedir. Yapılan bilimsel çalışmalarda terapinin yüzyüze olduğu kadar online olarak yapılmasının da etkinlik açısından yeterli olduğu gösterilmiştir.

• Hastalık korkusu
  • Aşırı endişe hali (anksiyete)
  • Obsesif kompülsif bozukluklar (takıntı)
  • Panik bozukluk, panik atak
  • Depresyon
  • Dürtü Kontrol bozuklukları
  • Kaygı
  • Fobi (korku)
  • Bağımlılık

Gibi hallerde online terapi ile alınan desteğin bireyin akıl sağlığında son derece etkili olduğu gösterilmiştir.

Ev ortamında terapi almak

Online psikoterapi ile evinizin ortamında, strese girmeden, trafik yoğunluğu yaşamadan yüz yüze psikiyatristiniz ile görüşme imkanına kavuşacaksınız. Kendi ortamınızda yapacağınız terapi sizi baskı altında olmaktan kurtardığı için hastane ya da klinik ortamında yapacağınız terapiden daha yararlı olacaktır.

Online psikoterapi kim tarafından yapılmalı?

Online psikoterapi ve diğer yüz yüze terapi yöntemleri kesinlikle uzman kadrolar tarafından yapılmalıdır. Psikiyatrist ve psikologlar içinden terapi eğitimi almış, diplomali uzmanlar terapi psikoterapi yapmalıdır. Mutlaka terapi alacağınız kişi ile ön bilgi edinmeyi unutmayın.

Online psikoterapi için uygun musunuz?

Öncelikle online psikoterapi için uygun olup olmadığınızı uzmanınız belirleyecektir. Gerçek uzman bir terapist sizin online terapiden sonuç alıp alamayacağınızı söyleyecektir. Bizimle yapacağınız psikoterapi öncesi bir ön görüşme yapılır. Hastalığınız tespit edilir ve terapiye katılıp katılmamanız gerektiğine karar verilir. Akabinde terapi almaya başlarsınız.

Ne zaman ve nasıl başlanır?

Psikoterapi ihtiyacınız olup olmadığı ve bu terapiden yararlanmak için uygun olup olmadığınızın belirlenmesi için whatsapp üzerinden bir ön görüşme yapılır. Bu ön görüşmeyi takiben prosedür size whatsapp kanalı üzerinden iletilir ve terapi için uygun saatler belirlenerek terapi süreci başlatılır.

WhatsApp uygulamasına erişmek ve Online Psikoterapi ile ilgili detaylı bilgi için buradan tıklayarak ya da alttaki resme tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Online Psikoterapi, Psikiyatrist Uzman Doktor Faruk Alizadegan